Jak uniknąć podjadania – 5 skutecznych sposobów - Blog Diety z Chatki
PANEL KLIENTA ZAMÓW

Darmowa dostawa, brak ukrytych kosztów

Jak uniknąć podjadania – 5 skutecznych sposobów

Podjadanie to prawdziwa zmora osób, które chcą prowadzić zdrowy tryb życia. Im częściej to robimy, tym bardziej wchodzi nam to w nawyk. Jeśli do tego wybieramy niezdrowe przekąski, cała sytuacja może się przyczynić do spożywania nadmiernej liczby kalorii. Nie martw się – w tym artykule podpowiemy Ci 5 skutecznych sposobów, jak uniknąć podjadania. 

Jeśli walczysz z podjadaniem, dobrze wiesz, że to nierówna walka. Może dlatego, że w głównej mierze walczysz sam ze sobą i swoimi nawykami. Dzięki kilku sprawdzonym strategiom możesz znacząco zmniejszyć podjadanie lub poprawić jego jakość. 

Pij dużo płynów

Pierwsza rzecz, którą możesz zrobić, żeby ograniczyć podjadanie to zapewnienie sobie odpowiedniej ilości płynów. Często mylimy głód z pragnieniem, dlatego w pierwszym odruchu warto sięgnąć po szklankę wody. Noś wodę ze sobą podczas spacerów, miej ją w pobliżu, gdy pracujesz – niech będzie Twoją wierną towarzyszką codzienności. Ta nowa przyjaźń pomoże Ci zmniejszyć częstotliwość podjadania. 

Jedz posiłki częściej, ale w mniejszych porcjach 

Zbyt duża przerwa pomiędzy posiłkami może skutkować potężnym uczuciem głodu, które skieruje Cię wprost do szafki z przekąskami. Możesz temu łatwo zapobiec – jedz bardzo regularne posiłki, oddalone od siebie o kilka godzin. To nie przypadek, że w naszych standardowych dietach znajdziesz 5 posiłków – jeśli rozłożysz je na cały dzień, skutecznie zniwelujesz okazję do podjadania. Po prostu – nie będziesz odczuwać głodu. 

jak uniknąć podjadania

Gdy czujesz chęć podjadania, zastąp ją drobną aktywnością fizyczną

Kolejna rzecz, którą możesz zrobić, by zmniejszyć podjadanie, to zmiana nawyku. Jeśli czując przy pracy pierwszy dyskomfort zawsze sięgasz do szuflady po cukierka, spróbuj zmienić ten nawyk na taki, który będzie Ci bardziej służyć. Wstań od biurka, przejdź się przez kilka minut. Zrób kilka skłonów, przeciągnij się, a potem odpręż. Jeśli tylko masz czas i ochotę, wyjdź na kilkunastominutowy spacer. Pomoże Ci to przerwać nawyk podjadania i pobudzi Twój organizm. 

Przestań kupować niezdrowe przekąski 

Następny punkt na naszej liście jest bardzo prosty, co wcale nie oznacza, że jest łatwy do zrobienia. Żeby przestać podjadać niezdrowe przekąski… przestań kupować niezdrowe przekąski! Jeśli zamiast czipsów, cukierków i ciastek zaopatrzysz się w warzywa i owoce, jakość Twojego podjadania znacząco się poprawi. Sycący owoc czy warzywo dużo szybciej zaspokoi Twoją chęć przekąszenia czegoś. Zjesz mniej i lepiej. 

Zadbaj o odpowiednie zbilansowanie posiłków 

Ostatni element, który pomoże Ci się ustrzec przed podjadaniem to odpowiednie zbilansowanie posiłków. Idealnie skomponowane danie pozwoli Ci cieszyć się sytością na dłużej. Możesz spróbować przygotować go samodzielnie, ale bez specjalistycznej wiedzy z zakresu dietetyki może Ci się to nie udać. I tutaj wkracza, cała na biało – Chatka. W naszych pudełkach znajdziesz idealnie skomponowane i zbilansowane posiłki, dzięki którym zjesz jak człowiek i przede wszystkim – pomożesz sobie uniknąć podjadania. Zamów TUTAJ

Jak widzisz, możesz znacząco ograniczyć podjadanie, jeśli tylko potraktujesz sprawę poważnie. Chatka trzyma za Ciebie mocno kciuki.