Błędne koło odchudzania - Blog Diety z Chatki
PANEL KLIENTA ZAMÓW

Darmowa dostawa, brak ukrytych kosztów

Błędne koło odchudzania

Najczęstszą motywacją rozpoczęcia diety odchudzającej jest niezadowolenie z naszego wyglądu. Niestety mało kto zmienia dotychczasową dietę tylko z powodu poprawy zdrowia.

Bardzo często rozpoczynamy dietę, wprowadzamy znaczne restrykcje kaloryczne, duże ograniczenia w naszej dotychczasowej diecie – wywracamy często nasze żywienie do góry nogami:

  • pojawiają się zachcianki – początkowo z nimi walczymy, odmawiamy sobie podjadania. 
  •  W gorszym momencie (stres, nieprzespana noc, gorszy nastrój) pozwalamy sobie na spełnienie swojej zachcianki, nie potrafimy się opanować  (np. tabliczka czekolady 😉),
  •  Pojawia się poczucie winy.. Często też wtedy przerywamy dietę i wracamy do starych nawyków.
  • Nagle uświadamiamy sobie, że znowu trzeba przejść na dietę – często jeszcze bardziej restrykcyjną..

I tak w kółko jak w kołowrotku..

Możesz to zmienić! Zbuduj prawidłowe nawyki i relacje z jedzeniem!

Dopóki ciało nie będzie czuło się bezpiecznie – nie będzie też w potrzebie zrzucania zbędnych kilogramów (sytuacja zagrożenia = obrona). Ciało nie ma problemów z przybieraniem ani zrzucaniem wagi, jeśli proces odchudzania będzie prawidłowo przeprowadzony.

Jeśli ten proces przebiega nieprawidłowo to znaczy, że dostajemy sygnał alarmowy ze środka, że coś się dzieje, co blokuje nasze naturalne zdolności. Mogą to być stany zapalne, choroba autoimmunologiczna, chroniczny stres, niedosypianie, zbyt restrykcyjna dieta, zbyt duże oczekiwania, nadmierne treningi czy nieprawidłowe relacje z jedzeniem. 

Droga do zdrowia i szczupłej sylwetki nie powinna wyglądać jak ortodoksyjne odchudzanie!

Mądrze zaplanuj swoje odchudzanie:

1.     Postaw sobie realny cel (np. 3kg w miesiąc)

2.      Wprowadzaj zmiany małymi krokami np. ogranicz spożycie cukru rafinowanego.

3.      Zwróć uwagę na jakość jedzenia, nie na ilość.

4.     Czytaj składy produktów – wybieraj te bez sztucznych dodatków, o jak najkrótszym składzie.

5.      Przeanalizuj popełniane dotychczas błędy zapisując sobie to co zjadasz każdego dnia.

Kluczem do szczupłej sylwetki nie jest wbrew pozorom głodówka na liściach sałaty i ciągłe marzenie o kawałku czekolady. Zdecydowanie ważniejsza jest zmiana nawyków żywieniowych, która wymaga czasu, dyscypliny, ale też zaakceptowania siebie! Często dopiero pierwsze efekty widać jak wyluzujemy! 😉